Αποξηραμένα Vs φρέσκα φρούτα

Τόσο τα αποξηραμένα όσο και τα φρέσκα φρούτα διακρίνονται για πολλά κοινά οφέλη προς την ανθρώπινη υγεία, αλλά διαφέρουν ελαφρώς αναφορικά με την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Αμφότερα τα αποξηραμένα και φρέσκα φρούτα προμηθεύουν τον καταναλωτή με αντιοξειδωτικά στοιχεία και φυτικές ίνες, που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες για την υγεία. Ωστόσο, τα αποξηραμένα φρούτα χάνουν μικρό ποσοστό των βιταμινών τους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αφυδάτωσης. Όταν συγκρίνει κανείς αποξηραμένα με φρέσκα φρούτα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιεί τυποποιημένα μεγέθη μερίδας, οι οποίες ανέρχονται στο ένα τέταρτο της κούπας για αποξηραμένα φρούτα και στη μία κούπα για φρέσκα φρούτα.

Τόσο τα αποξηραμένα όσο και τα φρέσκα φρούτα συνιστούν υγιεινές και πλούσιες σε θρεπτικές ουσίες τροφές. Μία πλούσια σε θρεπτικές ουσίες τροφή προσφέρει υψηλή ποσότητα βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και άλλων ουσιών που προάγουν το ευ ζην έναντι σχετικά λίγων θερμίδων. Οι πλούσιες σε θρεπτική αξία τροφές επιβάλλεται να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της διατροφής μας. Άλλα παραδείγματα πλούσιων σε θρεπτική αξία τροφών είναι τα λαχανικά, η άπαχη πρωτεΐνη και οι ολικής αλέσεως τροφές.

Τα αποξηραμένα και τα φρέσκα φρούτα περιέχουν σχεδόν την ίδια ποσότητα θερμίδων και ζάχαρης ανά μερίδα. Για παράδειγμα, μία μερίδα αποξηραμένου μήλου, η οποία ισοδυναμεί με ένα τέταρτο της κούπας, υπάρχουν 52 θερμίδες και 12 γραμμάρια ζάχαρης, ενώ μία μερίδια φρέσκου μήλου, η οποία ισοδυναμεί με μία κούπα, περιέχει 65 θερμίδες και 13 γραμμάρια ζάχαρης. Ωστόσο, όταν επιχειρείτε να χάσετε βάρος, μία μερίδα φρέσκου φρούτου προσφέρει περισσότερο όγκο και περιέχει περισσότερο νερό απ’ ό,τι μία μερίδα αποξηραμένου φρούτου, κάτι που θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε χορτάτοι πιο γρήγορα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αφυδάτωσης, ορισμένα θρεπτικά στοιχεία, όπως οι βιταμίνες A, Β και C γίνονται ασταθείς, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητά τους. Για παράδειγμα, μία κούπα φρέσκου μήλου προσφέρει 5,8 χιλιογραμμάρια βιταμίνης C και τέσσερα μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος, ενώ ένα τέταρτο της κούπας αποξηραμένου μήλου περιέχει πολύ λιγότερα χιλιογραμμάρια βιταμίνης C και καθόλου φυλλικό οξύ. Ορισμένες φορές, κατά την επεξεργασία των τροφών προστίθεται θείο στα αποξηραμένο φρούτα ώστε να αποτραπεί η αλλαγή του χρώματος, γεγονός που συντελεί στη διατήρηση της περιεκτικότητας σε βιταμίνη C και A.

Τέλος, τα μεταλλικά στοιχεία εντοπίζονται σε μεγαλύτερες ποσότητες στα φρέσκα φρούτα απ’ ό,τι στα αποξηραμένα. Μία μερίδα φρέσκου μήλου περιέχει 8 χιλιογραμμάρια ασβεστίου, 6 χιλιογραμμάρια μαγνησίου και 14 χιλιογραμμάρια φωσφόρου, ενώ μία μερίδα αποξηραμένου μήλου περιέχει 3 χιλιογραμμάρια ασβεστίου, 3 χιλιογραμμάρια μαγνησίου και 8 χιλιογραμμάρια φωσφόρου. Η ανώτερη συγκέντρωση μεταλλικών στοιχείων καθιστά τα φρέσκα φρούτα πιο θρεπτική επιλογή από τα αποξηραμένα φρούτα.